|
automatyczne skrzynie biegów www.automaty.neostrada.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lesiu
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 11:50, 26 Cze 2010 Temat postu: ASB AD8 - grzeje sie... |
|
|
Witam,
od niedawna jestem posiadaczem Renault Safrane V6i, RXE z automatyczna skrzynia biagow AD8, ktora niedomaga...
1. problem przede wszystkim z przelaczeniem z biegu I na II - w zasadzie musze ujac "gazu" by zmienic na II bieg,
2. natomiast przelaczenie z biegu III na IV nastepuje zbyt szybko juz przy bardzo niskich obrotach,
3. I rzecz chuba najważniejsza, po jezdzie np. w miescie ASB grzeje sie i wrzuca w tryb awaryjny (wiadomo, tylko III bieg),
jaka moze byc przyczyna?
z gory dziekuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
agrest88
Administrator
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 13:24, 26 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Problem na razie widzę w sterowniku ( płycie sterującej ). Dalsza jazda z takimi objawami może doprowadzić do uszkodzenia skrzyni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lesiu
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 15:29, 26 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
zdaje sobie sprawe, ze jezeli bedzie potrzeba zagladania do ASB, to zapewne wystapi koniecznosc przeprowadzenia jej kapitalnego remontu.., a tego chce uniknac ze wzgledu na koszty. oczywiscie wymontuje plyte sterujaca, bo to nie zest problem,
tylko co dalej?
doraznie, zamierzam dolozyc dodatkowa chlodnica oleju, i jakis "ulepszacz" obnizajacy/eliminujacy przegrzewanie np; "Lube gard".
*co o tym myslisz?
a co do plyty sterujacej, to co mam zrobic?
wyjac, rozebrac, przeczyscic, poskladac i zamontowac?
czy jest jakis "domowy" sposob by te ASB zdjagnozowac, jeszcze przed wyjeciem i nastepnie po jej przegladnieciu? mam na mysli jakis "interfejs"?
jak myslisz, ktory dal by rade?
(przepraszam, jeszcze nie zapoznalem sie z manualem, ktory od Ciebie dostalem, wiec moze zadaje pytania na ktore tam wlasnie jest odpowiedz)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
agrest88
Administrator
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 17:37, 26 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Z tymi skrzyniami ( a raczej samochodami ) jest wielki problem z podłączeniem do komputera. Praktycznie rzecz biorąc tylko NXR ( RX25 ) chce się z tymi samochodami komunikować. Trudno tak na odległość coś mądrego i konkretnego poradzić ale spróbuję.
1. Do wymiany na pewno jest chłodnica oleju ASB. W tym samochodzie za bardzo nie ma jak dołożyć dodatkowej chłodnicy bo jest ona przykręcona do skrzyni. A tylko wtedy ma ona sens gdy chłodzi olej ( tutaj tak nie będzie ). Chłodnice posiadam na sprzedaż w cenie po 80 zł. Co do stosowania preparatu "lube gard " - na pewno nie zaszkodzi, co do pomocy też troszkę wątpliwe bo z doświadczenia zauważyłem że preparat ten świetnie nadaje się do skrzyni nowej lub po remoncie a nie jako złoty środek naprawczy.
2. Wyjąć płytę sterującą i rozebrać ją całą. Uważać na dwie śruby regulacji ciśnienia. są to śruby na klucz imbus br.7. Odkręcać je powoli licząc dokładnie ilość obrotów. Zapisać sobie to gdzieś bo później może być BIG PROBLEM. Reszta to tylko pamiętać co i gdzie było.
Elektro zawory umyć i rozebrać elektrozawór regulacji ciśnienia liniowego. ( to ten duży przykręcony na dużą śrubę krzyżakową. W trakcie rozkręcania go ( DOBRZE ZAZNACZYĆ JEGO USTAWIENIE I TEŻ ZLICZYĆ OBROTY ). Umyć go wewnątrz a iglice polerować papierem wodnym 2500 używając zamiast wody benzyny ekstrakcyjnej. Wszystko zresztą myć w benzynie.
3. wymienić olej oraz filtr oleju. Ja osobiście zalewam te skrzynie dobrym olejem syntetycznym ( np. ESSO LT 71141, elfmatc d3 synt ), ale może być też tańszy.
4. Jeśli te zabiegi nie pomogą, sprawdzić i ewentualnie wymienić czujnik TPS ( położenia przepustnicy ). On też często wariuje, a jego działanie w renówkach jest bardzo dziwne.
JEŚLI TO NIE POMORZE PROSZĘ O KONTAKT LECZ WTEDY TO JUŻ REMONT.
Życzę powodzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lesiu
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 17:06, 28 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
agrest88,
caly tydzien bede nieobecny wiec sie nie zabiore do pracy..
ale jat tylko wroce zrobie wszystko wg Twoich zalecen i oczywiscie podziele sie efektami pracy na forum.
dzieki za informacje i pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kabar
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 19:27, 09 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Jak można sprawdzić działanie elektrozaworów.
Właśnie rozbieram płytę sterującą, ta duża śruba krzyżakowa - masakra
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lesiu
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 19:20, 20 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Hello agrest88,
miałem wrócić za tydzień, a jestem dopiero teraz (ta się złożyło...)
No i jest BIG PROBLEM, bo:
a) te dwie śruby regulacji ciśnienia, które są na klucz imbus br.7, nie wiem jak "głęboko" wkręcić, gdyż zaginęła notatka z opisem (wiem, wiem ostrzegałeś..)
* czy możesz podać tę głębokość w mm dla każdej z tych śrub?
z góry dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lesiu
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 12:46, 22 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Cześć,
i jeszcze jedna sprawa, jak rozebrać elektrozawór regulacji ciśnienia liniowego ( to ten duży przykręcony na dużą śrubę krzyżakową)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lesiu
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 8:59, 23 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
agrest88, jesteś tam jeszcze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
agrest88
Administrator
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 23:55, 27 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Przepraszam że tak późno odpowiadam, ale natłok pracy spowodował brak czasu na pracę przy komputerze.
No ale teraz już jestem. I właśnie widzę że jest problem i to duży. A problem polega na tym że każdy sterownik jest inaczej wysterowywany ciśnieniowo. I nie ma danych ( nawet w książce serwisowej skrzyni AD8 ) na jakiej głębokości mają być te zawory osadzone. Jest to zależne od kilu czynników a mianowicie :
1. pojemność silnika
2. czy układ sprzęgła forward jest wysoki czy niski ( chodzi tu o ilość tarczek bo może być 4 lub 5 sztuk )
3. były trzy ( jeśli teraz dobrze pamiętam ) rodzaje przełożeń układu różnicowego
4. numerów sterownika. ( i tu znowu jeśli dobrze pamiętam było ich chyba 16 typów - chodzi o regulację ciśnienia )
Jedyne co mogę w takim przypadku zaproponować to :
metoda prób i błędów - trochę mozolne i nie bezpieczne i wkręcać te zawory od :
- ten zewnętrzny od 10 do 16 obrotów
- ten następny ( bliżej tej śruby na klucz imbus 6 ) od 15 do 21 obrotów.
Proszę pamiętać tylko że próby muszą być robione mniej więcej co pół obrotu.
Próby najlepiej dokonywać na podnośniku czy wszystkie biegi chodzą a dopiero później na ziemi. UWAGA BO BIEGI MOGĄ SIĘ ŚLIZGAĆ I ŻEBY NIE SPALIĆ SKRZYNI.
Drugie rozwiązanie jakie mogę zaproponować to sprzedać Panu samą płytę sterującą ( bez elektrozaworów ) za cenę 200 zł lub kompletną z elektrozaworami za 800 zł. Oczywiście przy takim rozwiązaniu daję gwarancje pisemną poprawnego działania.
Co do rozbiórki elektrozaworu modulacji :
Zaznaczyć położenie nakrętki elektrozaworu
najlepiej wkręcić w imadełko elektrozawór ( tylko tą chudą częścią )
płaskoszczypami okrągłymi odkręcać licząc dokładnie ilość obrotów i ZAPISAĆ
wypolerować iglicę, i złożyć
To chyba tyle
Jeśli dłużej mnie nie ma proponuję kontakt tel. 660 071 088 lub wysłać wiadomość prw
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lesiu
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 20:49, 07 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
ja również nie miałem czasu..., jutro zabiorę się za ten sterownik wg Pana wskazówek.
Jak widzę, problem z tym sterownikiem może być rzeczywiście duży (tak wnioskuję z Pańskiego opisu.., a wykonywanie z tymi zaworami prób co pół obrotu - trochę przeraża..).
Bardziej racjonalna wydaje się być "druga" propozycja - kupna od Pana płyty sterującej z wyregulowanymi zaworami.
Proszę jednak o odpowiedź, jak te zawory są w Pańskiej płycie wyregulowane (jak głęboko osadzone)?
i skąd wiadomo, że to będzie optymalne ustawienie do mojej ASB?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
automix
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Skąd: szczecin
|
Wysłany: Pią 22:02, 07 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Z całym szacunkiem, ale pomimo że jest to forum stworzone przeze mnie i mimo tego że wiem po co to forum tworzyłem ( aby pomagać innym ludziom mającym problemy z pracą ASB ) takich rzeczy nie mogę zdradzać na forum. Są to moje doświadczenia i wiedza zdobywana latami. Ustawienie tych zaworów jest chronione przez firmę renault jak dane strategiczne. Udało mi się to po wielu latach i setkach prób rozszyfrować ustawienie tych zaworów. Oczywiście nie mówię że nie mogę pomóc. Nie zrobię tego jednak na łamach forum. Proszę zadzwonić do mnie w godzinach pracy ( wtedy mam dostęp do swoich książek ) i Panu podam te dane. Jednak z uwagi na wykonaną przeze mnie ciężką pracę proszę ją uszanować i nie podawać innym użytkownikom tego forum jak też i innych grupach dyskusyjnych.
Pozdrawiam AUTOMIX SZCZECIN
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lesiu
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 19:47, 09 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
..mam szacunek dla Pana, bez urazy bo nie było moją intencją urazić Pana, zadzwonię jutro.
zg. z moimi deklaracjami, wczoraj (sobota) rozebrałem elektrozawór wypolerowałem poskładałem i zamontowałem do skrzyni..
teraz ASB pracuje w trybie awaryjnym tzn; jest wsteczny i III bieg.. (jakby ASB nie miała połączenia z komputerem..),
nie miałem czasu by to dalej sprawdzać (zrobię to jutro), ALE czy w trakcie ingerencji w ów elektrozawór mogłem "wywołać" wspomniany tryb awaryjny..
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lesiu
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 8:13, 11 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
mój email:
[link widoczny dla zalogowanych]
z góry dziękuję i pozdrawiam,
lj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|