Forum automatyczne skrzynie biegów  Strona Główna automatyczne skrzynie biegów
www.automaty.neostrada.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z trzeci biegiem w skrzyni AD8

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum automatyczne skrzynie biegów Strona Główna -> problemy z ASB
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalr




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 14:53, 13 Lut 2011    Temat postu: Problem z trzeci biegiem w skrzyni AD8

Odstawiłem auto do małej konserwacji (safrane 3,0v6 `94r). Skrzynia była demontowana i uszczelniana, zarówno przy rozpołowieniu jak i pod miską olejową. Dodam, że demontowana była z przewodami odpiętymi od sterownika. Nie było też ingerencji w układ sterujący. Wszystko wydawało się ok, do momentu wrzucenia III biegu w trybie Drive. Przez sekundę skrzynia pracowała na biegu i nagle zrzuca na luz . Przełączając na manualny "III" bieg skrzynia do trzeciego biegu włącznie pracuje prawidłowo. Co może być przyczyną takiego zachowania, bo wydaje się że technicznie skrzynia jest sprawna skoro w położeniu gałki zmiany biegów "3", trzeci bieg działa a na "D" nie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
automix




Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: szczecin

PostWysłany: Nie 23:53, 13 Lut 2011    Temat postu:

sprawdzić połączenia wybieraka elektrycznego ( pozycjonera ) z komputerem. Nawet zdjąć komputer i go rozkręcić zobaczyć czy żaden pin w komputerze się nie cofnął. Jest to dosyć częsty przypadek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalr




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 17:30, 14 Lut 2011    Temat postu:

Z tego co chłopaki w warsztacie mówili to wizualnie wszystko na komputerze jest ok plus pomierzona została rezystancja przewodów...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
automix




Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: szczecin

PostWysłany: Pon 22:50, 14 Lut 2011    Temat postu:

Ciężko mi tak coś na odległość powiedzieć skoro wybierak cały przemierzony i jest OK. I tak raczej bym się jednak upierał że coś tutaj z nim jest nie tak, chociaż tak jak na początku trudno coś na odległość powiedzieć coś na 100%.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalr




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 20:43, 16 Mar 2011    Temat postu:

Stanęło na elektrozaworze. Ma 3 większą rezystancję od pozostałych 3.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalr




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 16:47, 27 Mar 2011    Temat postu:

Wymiana nie pomogła. Problem pozostał.
Natomiast dzisiaj pojeździłem chwilę dłuższą, żeby przyjrzeć się pracy skrzyni i zauważyłem istotną rzecz. Mianowicie przy spokojnej jeździe skrzynia przerzuca na trzeci bieg w trybie drive, i dopiero przy 2400 obrotów wrzuca luz. Może to podsunie jakieś dodatkowe pomysły.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
automix




Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: szczecin

PostWysłany: Nie 18:41, 27 Mar 2011    Temat postu:

Rozumiem że przed tym uszczelnianiem było wszystko ok. Jak była skrzynia wyciągana z samochodu. Z konwerterem czy bez? W jaki sposób była uszczelniana?? Przez wymianę uszczelek czy jakimś silikonem??? Jeśli silikonem to jakim???
Proszę odpowiedzieć na te kilka pytań a ja będę dalej myślał o Pańskim problemie. Bo nie ukrywam że dosyć dziwne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalr




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 21:34, 27 Mar 2011    Temat postu:

Na 99 procent tak. Zanim auto trafiło do serwisu, stało przez 2-3tyg z zerwaną poduszką silnika. W momencie kiedy jechałem na serwis nie jechałem zbyt szybko więc możliwe że trójka nawet nie wskakiwała bo nie miała potrzeby. Nie wiem czy konwerter był wyciągany bo zdjęcie skrzyni odbywało się w warsztacie.Uszczelnienie: przy rozpołowieniu silikon, pod miską olejową uszczelka. Jaki silikon,jak dokładnie była wyciągana, tego nie wiem, ale się dowiem po weekendzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
automix




Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: szczecin

PostWysłany: Nie 23:01, 27 Mar 2011    Temat postu:

To jest bardzo ważne jaki był silikon użyty do tego celu. Silikony octowe mają to do siebie że rozpuszczają się pod wpływem olejów oraz temperatury. Ponadto ciekawe czy panowie przypadkiem nie zatkali tym silikonem kanału olejowego do czujnika ciśnienia. Łatwo o to w tej skrzyni, dlatego też ja osobiście nie uszczelniam tego silikonem. W razie potrzeby zamawiam tą uszczelkę i wymieniam. No fakt do tanich nie należy. Jeśli chodzi natomiast o wyciągnięcie skrzyni. Skrzynia musi być bez względnie wyciągana razem z konwerterem. Inaczej można odrazu ściągać pompę i ją wymieniać.
Jeszcze jedno. Czy może był podłączany komputer pod ten samochód??? Jeśli tak to co powiedział?? Jakieś błędy???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalr




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 20:27, 30 Mar 2011    Temat postu:

Sprawa w zasadzie zakończona. Dzisiaj jechałem podłączyć pod komputer i po drodze skrzynia ożyła. Działa płynnie do 4tego biegu. Clip sie ze skrzynia nie skomunikował więc póki co nie wiem co się działo. Postaram sie podlaczyc pod xr25 zeby dowiedziec sie co sie działo. Poki co ciesze sie z jazdy na czwartym biegu.
Co do pytań to skrzynia była zdjeta z konwerterem, do uszczelniania uzyty był rozowy vsilikon zalecany do renault o specjalnych wlasciwosciach schnacych. Skrzynia jest sucha, dziala idealnie plynnie.
Jak tylko podlacze pod XR dam znać co wyszlo. Dodam ze clip nie wykazal zadnych bledow w pozostalych podzespolach.
Dziekuje za pomoc i podpowiedzi, oraz elektrozawor.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum automatyczne skrzynie biegów Strona Główna -> problemy z ASB Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin