|
automatyczne skrzynie biegów www.automaty.neostrada.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kabar
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 9:21, 19 Sty 2010 Temat postu: Renault Clio - problem ze skrzynią automatyczną AD4 szarpie |
|
|
Mam problem ze skrzynią automatyczną.
Szarpie tak jakby kilkukrotnie zmieniała biegi góra-dół. Dzieje się to przy zmianie z 2 na 3 bieg oraz 3 na 4.
Do tego tylko przy niższych obrotach, tzn jak zmieniam przy łagodnej jeździ i przy ok. 2000 obr/min. Przy wyższych obrotach (przyśpieszanie, dynamiczna jazda) problem ten nie występuje.
Co to może być?
Skrzynia podobno remontowana w Nadarzynie jakieś 10 tys km temu (informacja od poprzedniego właściciela).
Podmieniłem czujnik ciśnienia (pod skrzynią). Objaw ten sam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
agrest88
Administrator
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 19:57, 26 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Problem ze sterownikiem ASB. Wyjąć, umyć wyczyścić i sprawdzić czy wszystko działa lekko. Sprawdzić poprawne działanie elektrozaworu modulacji ciśnienia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kabar
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 21:10, 26 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
agrest88 napisał: | Problem ze sterownikiem ASB. Wyjąć, umyć wyczyścić i sprawdzić czy wszystko działa lekko. Sprawdzić poprawne działanie elektrozaworu modulacji ciśnienia |
Zmieniałem już czujnik ciśnienia (zewnętrzny) oraz czujnik położenia przepustnicy i jest to samo. W takim razie muszę wykręcić płytę sterującą i ją obejrzeć.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kabar dnia Pią 21:23, 26 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
agrest88
Administrator
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 21:45, 26 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Ale proszę podać maila to prześlę dokumentacje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kabar
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 21:52, 26 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kabar
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 22:03, 26 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Super, wielkie dzięki. Doszło, teraz muszę sobie przypomnieć język rosyjski
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
agrest88
Administrator
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 23:46, 26 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
niestety tylko w takim języku to posiadam. To i tak nieźle bo do innych typów mam w językach np. francuskim, hiszpańskim itp., więc chyba ten rosyjski nie jest zły
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kabar
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 20:00, 09 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Nadal walczę z problemem. Mam drugą skrzynię na części, wyjałem z niej płytę sterującą i rozebrałem.
Proszę podpowiedzieć - jak sprawdzić działanie elektrozaworów i jak sprawdzić działanie elektrozaworu modulacji ciśnienia oraz ew jak go rozebrać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
agrest88
Administrator
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 20:40, 10 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Elektrozawory sprawdzamy pod kątem sprawności elektrycznej. A więc miernik w ręce i sprawdzamy oporność każdego z nich. i tak : Elektrozawory wykonawcze ( to te 4 sztuki takie same ) mają rezystancje między 27,8 a 34 ohm. Różnice są zależne od temperatury elektrozaworów, błędu pomiarowego, czystości styków. Prawidłowo na zimnym silniku powinno być 27,8 ohm, ale komputer ASB w tych samochodach przyjmuje za prawidłową wartość do 39 ohm. Elektrozawór modulujący powinien mieć rezystancje między 1,7 a 2,2 ohm. ( patrz jak wyżej ) Czujnik temperatury powinien mieć na zimnej skrzyni 4,5 Kohm.
Jak rozebrać elektrozawór modulacji. hmmm. Wkręcić elektrozawór w imadło ( tylko przez coś miękkiego - ja używam do tego celu kątowniczków z aluminium. Wkręcamy tą "chudą" część. NIE ZA CEWKĘ. Musimy mieć dostęp śruby z tymi dwoma dziurkami. Zaznaczamy sobie dokładnie położenie tej śruby ( aby ją dokładnie tak samo wkręcić - jest to bardzo ważne bo wkręcenie jej nawet o 0,25 obrotu inaczej zmienia ciśnienie modulacji. Szczypcami wykręcamy tą śrubę licząc dokładnie obroty ( KONIECZNIE ZAPISAĆ ILE BYŁO OBROTÓW ŻEBY NIE ZAPOMNIEĆ ). Wszystko czyścimy i polerujemy ( najlepiej papierkiem wodnym typy 3000 - 3500 z użyciem benzyny ekstrakcyjnej ). Składamy i to tyle.
Jeszcze taka jedna uwaga : jeśli rezystancja któregokolwiek elektrozaworu będzie inna niż prawidłowa najlepiej podać na niego 12 V ( z prostownika ) zmieniając kilkakrotnie polaryzację napięcia. Jeśli rezystancja będzie nadal zła elektrozawór do wymiany jeśli prawidłowa zamontować i jeździć. Czasami zdarza się że mimo prawidłowych parametrów elektrycznych elektrozaworów wykonawczych skrzynia wpada w poślizg. Świadczy to o wyrobionych już zaworkach kulkowych wewnątrz elektrozaworów. Wtedy też do wymiany. Można je lutować zachowując przy tym dokładność i dobrą izolację. Z doświadczenia wiem że żadna izolacja czy zwykłe koszulki termokurczliwe nie zdają tutaj egzaminu.
No to chyba na tyle. Życzę powodzenia i służę dalszą pomocą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kabar
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 22:38, 10 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzięki za wyczerpującą informację. Tego było mi trzeba
Dziś rozebrałem moją skrzynię, podmieniłem wszystkie zawory + regulacyjny. Wyczyściłem, złożyłem i... tryb awaryjny.
Jutro kolejna rozbiórka i tym razem zastosuję się do wskazówek.
Zawór próbowałem odkręcić przez te dwie dziurki, ale poddałem się nie chcąc go uszkodzić, jutro użyję imadła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
guidoman
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 7:43, 17 Wrz 2012 Temat postu: AD8 Safrane V6 1994 |
|
|
Hello irytujące z Argentyny I masz Ranault 1994 Safrane z wszelkich usterek w transmisji i ciężko tutaj aby uzyskać zastąpienia i wszelkiego rodzaju informacji jest tylko sprzedawcy Renault reparas je i pobiera droższe samochód Dlaczego irytujące Jeśli jesteś tego rodzaju i got informacji do wysłania me przez pocztą I doceniają go już że podałem problemu są o i być może godzinę pomaga me:
I czy nie poruszają się po lewej stronie pierwszej bez i go w zwiększaniu trochę i dał bardzo silne blow, następnego dnia został winy z światła świadkiem on odcięty i udał się z systemem wszystko świetnie i obecnie dokonane wgłębienie z cios i ponownie pojawił się Świadek awarii i everytime jest ponownie wgłębienie wydaje się być? oliwa jest nowy.Dziękujemy
PROSZĘ POPRAWIĆ PISOWNIE !!! NA FORUM UŻYWAMY POPRAWNEJ POLSZCZYZNY !!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|