Forum automatyczne skrzynie biegów  Strona Główna automatyczne skrzynie biegów
www.automaty.neostrada.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Renault Clio - problem ze skrzynią automatyczną AD4 szarpie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum automatyczne skrzynie biegów Strona Główna -> problemy z ASB
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kabar




Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 9:21, 19 Sty 2010    Temat postu: Renault Clio - problem ze skrzynią automatyczną AD4 szarpie

Mam problem ze skrzynią automatyczną.
Szarpie tak jakby kilkukrotnie zmieniała biegi góra-dół. Dzieje się to przy zmianie z 2 na 3 bieg oraz 3 na 4.
Do tego tylko przy niższych obrotach, tzn jak zmieniam przy łagodnej jeździ i przy ok. 2000 obr/min. Przy wyższych obrotach (przyśpieszanie, dynamiczna jazda) problem ten nie występuje.

Co to może być?

Skrzynia podobno remontowana w Nadarzynie jakieś 10 tys km temu (informacja od poprzedniego właściciela).

Podmieniłem czujnik ciśnienia (pod skrzynią). Objaw ten sam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
agrest88
Administrator



Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 19:57, 26 Lut 2010    Temat postu:

Problem ze sterownikiem ASB. Wyjąć, umyć wyczyścić i sprawdzić czy wszystko działa lekko. Sprawdzić poprawne działanie elektrozaworu modulacji ciśnienia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kabar




Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 21:10, 26 Lut 2010    Temat postu:

agrest88 napisał:
Problem ze sterownikiem ASB. Wyjąć, umyć wyczyścić i sprawdzić czy wszystko działa lekko. Sprawdzić poprawne działanie elektrozaworu modulacji ciśnienia


Zmieniałem już czujnik ciśnienia (zewnętrzny) oraz czujnik położenia przepustnicy i jest to samo. W takim razie muszę wykręcić płytę sterującą i ją obejrzeć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kabar dnia Pią 21:23, 26 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
agrest88
Administrator



Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 21:45, 26 Lut 2010    Temat postu:

Ale proszę podać maila to prześlę dokumentacje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kabar




Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 21:52, 26 Lut 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kabar




Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 22:03, 26 Lut 2010    Temat postu:

Super, wielkie dzięki. Doszło, teraz muszę sobie przypomnieć język rosyjski Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
agrest88
Administrator



Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 23:46, 26 Lut 2010    Temat postu:

niestety tylko w takim języku to posiadam. To i tak nieźle bo do innych typów mam w językach np. francuskim, hiszpańskim itp., więc chyba ten rosyjski nie jest zły

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kabar




Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 20:00, 09 Sie 2010    Temat postu:

Nadal walczę z problemem. Mam drugą skrzynię na części, wyjałem z niej płytę sterującą i rozebrałem.

Proszę podpowiedzieć - jak sprawdzić działanie elektrozaworów i jak sprawdzić działanie elektrozaworu modulacji ciśnienia oraz ew jak go rozebrać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
agrest88
Administrator



Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 20:40, 10 Sie 2010    Temat postu:

Elektrozawory sprawdzamy pod kątem sprawności elektrycznej. A więc miernik w ręce i sprawdzamy oporność każdego z nich. i tak : Elektrozawory wykonawcze ( to te 4 sztuki takie same ) mają rezystancje między 27,8 a 34 ohm. Różnice są zależne od temperatury elektrozaworów, błędu pomiarowego, czystości styków. Prawidłowo na zimnym silniku powinno być 27,8 ohm, ale komputer ASB w tych samochodach przyjmuje za prawidłową wartość do 39 ohm. Elektrozawór modulujący powinien mieć rezystancje między 1,7 a 2,2 ohm. ( patrz jak wyżej ) Czujnik temperatury powinien mieć na zimnej skrzyni 4,5 Kohm.
Jak rozebrać elektrozawór modulacji. hmmm. Wkręcić elektrozawór w imadło ( tylko przez coś miękkiego - ja używam do tego celu kątowniczków z aluminium. Wkręcamy tą "chudą" część. NIE ZA CEWKĘ. Musimy mieć dostęp śruby z tymi dwoma dziurkami. Zaznaczamy sobie dokładnie położenie tej śruby ( aby ją dokładnie tak samo wkręcić - jest to bardzo ważne bo wkręcenie jej nawet o 0,25 obrotu inaczej zmienia ciśnienie modulacji. Szczypcami wykręcamy tą śrubę licząc dokładnie obroty ( KONIECZNIE ZAPISAĆ ILE BYŁO OBROTÓW ŻEBY NIE ZAPOMNIEĆ ). Wszystko czyścimy i polerujemy ( najlepiej papierkiem wodnym typy 3000 - 3500 z użyciem benzyny ekstrakcyjnej ). Składamy i to tyle.
Jeszcze taka jedna uwaga : jeśli rezystancja któregokolwiek elektrozaworu będzie inna niż prawidłowa najlepiej podać na niego 12 V ( z prostownika ) zmieniając kilkakrotnie polaryzację napięcia. Jeśli rezystancja będzie nadal zła elektrozawór do wymiany jeśli prawidłowa zamontować i jeździć. Czasami zdarza się że mimo prawidłowych parametrów elektrycznych elektrozaworów wykonawczych skrzynia wpada w poślizg. Świadczy to o wyrobionych już zaworkach kulkowych wewnątrz elektrozaworów. Wtedy też do wymiany. Można je lutować zachowując przy tym dokładność i dobrą izolację. Z doświadczenia wiem że żadna izolacja czy zwykłe koszulki termokurczliwe nie zdają tutaj egzaminu.
No to chyba na tyle. Życzę powodzenia i służę dalszą pomocą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kabar




Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 22:38, 10 Sie 2010    Temat postu:

Wielkie dzięki za wyczerpującą informację. Tego było mi trzeba Smile

Dziś rozebrałem moją skrzynię, podmieniłem wszystkie zawory + regulacyjny. Wyczyściłem, złożyłem i... tryb awaryjny.

Jutro kolejna rozbiórka i tym razem zastosuję się do wskazówek.

Zawór próbowałem odkręcić przez te dwie dziurki, ale poddałem się nie chcąc go uszkodzić, jutro użyję imadła Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
guidoman




Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 7:43, 17 Wrz 2012    Temat postu: AD8 Safrane V6 1994

Hello irytujące z Argentyny I masz Ranault 1994 Safrane z wszelkich usterek w transmisji i ciężko tutaj aby uzyskać zastąpienia i wszelkiego rodzaju informacji jest tylko sprzedawcy Renault reparas je i pobiera droższe samochód Dlaczego irytujące Jeśli jesteś tego rodzaju i got informacji do wysłania me przez pocztą I doceniają go już że podałem problemu są o i być może godzinę pomaga me:
I czy nie poruszają się po lewej stronie pierwszej bez i go w zwiększaniu trochę i dał bardzo silne blow, następnego dnia został winy z światła świadkiem on odcięty i udał się z systemem wszystko świetnie i obecnie dokonane wgłębienie z cios i ponownie pojawił się Świadek awarii i everytime jest ponownie wgłębienie wydaje się być? oliwa jest nowy.Dziękujemy


PROSZĘ POPRAWIĆ PISOWNIE !!! NA FORUM UŻYWAMY POPRAWNEJ POLSZCZYZNY !!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum automatyczne skrzynie biegów Strona Główna -> problemy z ASB Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin