|
automatyczne skrzynie biegów www.automaty.neostrada.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kabar
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 22:02, 06 Sty 2011 Temat postu: Volvo V70 1999 - skrzynia AW 50-42LE - brak wstecznego |
|
|
Witam,
Kupiłem Volvo V70 z uszkodzoną skrzynią biegów.
Objawy: brak wstecznego - przy wrzucaniu R jakby przez moment delikatnie próbował ciągnąć ale bez efektu.
Do przodu jechał prawidłowo (sprawdzalem tylko na 2 biegach).
Skrzynia została wyjęta (za radą na jednym z for o ASB - "nie wiadomo co może być przyczyną - rozebrać")
W tej chwili skrzynia jest częściowo rozebrana. Tarczki które są wyjęte są w stanie nie wskazującym zużycia.
Zastanawia mnie taśma hamulcowa - jest dość luźna. To prawidłowy objaw?
Na co mam zwrócić uwagę przy tej skrzyni?
Zdjęcia:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
automix
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Skąd: szczecin
|
Wysłany: Pią 21:47, 07 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
W skrzyni biegów typu AISIN ( jaki by to nie był praktycznie ) realizacja wstecznego biegu jest dokonywana przez taśmę hamulcową. Sprawdzić tłok naciskający taśmę oraz bęben ( kosz ) który jest blokowany przez taśmę. Konwerter bezwzględnie do regeneracji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kabar
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 21:57, 07 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Rozbiórki ciąg dalszy.
Ma Pan rację, okazało się że taśma hamulcowa jest spalona/zużyta.
Wszystkie tarczki są w super stanie - widać na nich cechy producenta.
Jak mam sprawdzić tłok sterujący tą taśmą?
Czemu konwerter do regeneracji? Jakie są koszta?
Będę potrzebował taśmę i uszczelkę sterowania bo widzę że jest uszkodzona (pęknięta) możliwe że stało się to przy demontażu.
Mam też pękniętą taką małą sprężynkę /blaszkę zaraz pod taśmą i koszem sprzęgłowym.
Z tego co zrozumiałem z dok. to jest blaszka "antystukowa"
Pokaże na zdjęciach, będzie łatwiej.
Wypadła mi też jedna panewka, ale nie wiem skąd. Z zewnątrz jest albo wytarta albo ma takie podtoczenie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tutaj widać jakieś wżerki od tarczek. Są dopuszczalne?:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pęknięta sprężyna.
Gdzie ona powinna być i czy to cała?:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Co to za panewka:
Wypadła mi gdzieś z tyłu skrzyni, przy przekręcaniu na drugą stronę.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
automix
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Skąd: szczecin
|
Wysłany: Pią 23:03, 07 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Te jak Pan to nazwał wżerki to osad z tarcz. Umyć ( benzyna ekstr. ) i już ich nie ma.
Co do Panewki. Nie pamiętam teraz wymiarów i nie chcę wprowadzić Pana w błąd. Najlepiej patrzeć do którego kosza ( na który wałek ) pasuje. Wszelkie planetarki, kosze w skrzyniach są łożyskowane albo łożyskami igiełkowymi albo panewkami. Dobrze się przyjrzeć i będzie wiadomo skąd to jest.
Ta pęknięta sprężyna ( jeśli dobrze teraz kojarzę - a już dawno robiłem taką skrzynie ) pochodzi od blokady mechanizmu. Szukać tutaj.
Jeśli chodzi o pytanie czemu konwerter do regeneracji i ile to kosztuje.
Skrzynia typu AW 50-42 i jej bracia i siostry są skrzyniami lockup-owymi.
To znaczy że konwerter nie ma zadania tylko wzmocnić ciśnienie oleju i wyrównywać je przy zmianie obrotów silnik - skrzynia, ale również posiada wewnętrzną tarczę sprzęgłową której zadaniem jest odciążyć pacę skrzyni biegów. Daje to delikatniejszą i bardziej "kulturalną " pracę skrzyni biegów a kierowcy niższe obroty silnika na poszczególnych biegach a co za tym idzie niższe zużycie paliwa. Niestety tarcza lockup - owa jest delikatna i każde jej zanieczyszczenie brudem ( z tarczek, taśm i innych ) bardzo skraca jej życie. Dlatego też za każdym razem przy naprawie skrzyni biegów ze sprzęgłem lockup należy wykonać bezwzględnie regenerację konwertera. Niestety z doświadczenia nie polecam regeneracji w polsce. Na kilka konwerterów które w polsce regenerowałem co najmniej 60% oddawałem do naprawy gwarancyjnej. Gwarancja to tylko 6 miesięcy.
Osobiście regeneruję w niemczech w SACHS. Mam wtedy gwarancję na całe 12 miesięcy z której jeszcze nigdy nie musiałem korzystać. Niestety cena jest wysoka bo ok 1300 - 1600 zł razem z pzresyłkami ( one wynoszą ok 180 zł ). W polsce taka regeneracja kosztuje ( a może kosztowała ) 680 zł plus koszty przesyłek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kabar
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 23:29, 07 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
Te "wżerki" zobaczyłem dopiero na zdjęciu i wyglądały jak wyżłobienia, ale może to rzeczywiście tylko brud.
Czy ta panewka może tak wyglądać? Wygląda jakby zewnętrzna powierzchnia była wytarta.
Z tym konwerterem mnie Pan zasmucił, muszę poszukać kontaktu do Sachsa.
Blokada mechanizmu, znaczy od tej dźwigni "parking"?
Znalazłem gdzieś w stanach jakąś dokumentację i piszą o jakiejś sprężynie, wydawało mi się że to może być ta pęknięta:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|